" What doesn't kill you, makes you a runner "

Ma ei ole jälle suutnud ammu kirjutada, ja praegugi, peaksin ma tegelikult õppima! Aga ma ei saa, ma vaatan parem kuidas teised on andekad " Laula mu laulu " saates ning kirjutan väikestviisi, mis on olnud pärast Soome Endurance õnnestunud 24h jooksu ning mis ootab ees!
 Pärast 24h ultrajooksu võtsin ette korralikult taastumise ning andsin endale puhkust. Seda oli vaja ning see käib sellise spordiala juurde. Pärast mõnenädalast pausi hakkasin jälle kergelt pihta, et kontrollida, kas olen juba taastunud ja kas võib vaikselt koormust tõstma hakata. Kontrollid tehtud, taastumine on hea olnud, nagu treener Aivarile meeldib ikka öelda, kui vorm on hea, siis on taastumine ka hea! Siinkohal kindlasti mängib rolli ka massöör Arvi tegutsemine, kes iganädalaselt mul taastuda aitab ning minu lihaste eest hoolt kannab! Märtsi lõpuks oli juba asi niivõrd korras, et võtsin ette enda järjekordse maratoni, sedapuhku 15-s ehk pisike juubel, varsti saan oma vanuse jagu maratone kätte, kui muidugi vanus eest ära ei jookse. Suutsin teha päris korraliku maratoni, enda kohta, mitte võrreldes tippudega. Finishijoonel tiksus täis 3h:15min:35sek, mis on minu paremuselt kolmas maraton. Jooks sujus hästi, esimeses pooles koos klubikaaslase ning Eesti elava ultrajooksu legendi Peetriga, kes teises pooles mind seljatas ning päris kätte teda enam ei saanud. 
 Sellal jätkasin oma tavapäraseid treeninguid, tegin kaasa Tartu Parkmetsa jooksu 7 km, mis oli minu jaoks nädala tempojooks ning otsustasin, et teistega koos on lihtsam- peab paika! Ajaga 26min58 sek olin oma tempojooksu eesmärgi täitnud! 
    Järgnevalt otsustasin taas osa võtta pärast mõneaastast pausi Kõrvemaa Kevadjooksust, distantsiks 16 km, suutsin joosta välja oma seni parima aja 1h 2 min 33 sek, ka seekord pean rahule jääma, sest ma ei saagi palju rohkem endalt kiirust nõuda, sest 24h jooksus ma nii kiiresti joosta nagunii ei suuda! Enne Kõrvemaad harjutasin veel kiirust Vallimäe karikavõistlustel, kus läbisin 5 km ajaga
18:19.7, mille üle jällegist nuriseda ei saa?
  Pärast Kõrvemaad tegin kaasa kohaliku I Paisjärve jooksu, kus jooksin 5 km kehvemini kui Vallimäel maastikul, et siis seekord võiks ju veidi kriitiline olla ning oleks võinud paremini joosta ning aeg 18:40 ei ole minu parim.  Aga üritus meeldis väga ning suured tänud korraldajatele, Haka Plast oli väljas suurima esindusega kohalikest ettevõtetest ning sinisärke jagus rajale koguni kümme, mis teeb mulle ainult rõõmu, et nii suurelt ennast esindama tulime!
 Möödunud pühapäeval jooksin 6.ndat korda Otepäält-Elvasse 23km ning tee mis sa teed, jooksin järjekordsel oma uue isikliku, parandades eelnevat enam kui kolme minutiga, kell pandi kinni ajaga 1h 31min 17 sek.
 Aga see kõik on ettevalmistus Laulasmaa ultraks, mis toimub sellel aastal suuremalt, kui kunagi varem. Maksimumdistantsiks on koguni 211 km , mis on aukartust äratav ning õnnestumise korral oleks see pikim maa, mida ma olen järjest suutnud läbida! Ei saa öelda teile oma ajalist eesmärki, sest selle hindamiseks läheb mul endalgi veel aega, et vaadata kui heas vormis ma selleks ajaks olen. Miinimum eesmärk on läbida maksimumdistants mille ajalimiit on 32 tundi. Tuleval pühapäeval teen viimase tühjendusjooksu ning siis juba kergemalt, et võistluseks piisavalt taastuda.
  
  Mul on väga hea meel tõdeda, et minuga on võtnud ühendust üks Eesti paremikku kuuluv orienteeruja Timmo Tammemäe, kes kutsus mind kaasa 24h orienteerumise Maailmameistri võistlustele USA-s , toimub see augustis, kuid minu osalus on veel vägagi suure küsimärgi all. Ma tahan väga sinna minna ning anda oma parim, sest Timmo eesmärk ei ole sinna niisama lonkima minna, vaid eesmärk on teha korralik tulemus ning mul on au olla tema kutse osaline!  Kuid kuna tegemist on väga kuluka ettevõtmisega, siis ei ole ma veel otsusele jõudnud, kes teab, palju mulle selleks aega antakse, aga ära tuleb see lähiajal teha. Kahju oleks küll sellest loobuda, aga asjad ei ole nii mustvalged, kui need vahel paistavad. Loodan, et võtan end kokku ja hakkan tegelema finantspoolega, et siis juba lõplikult näha, kas saan või ei. See on suur võimalus, mida ei taha kasutamata jätta!
Samas pean üle vaatama ka muud sellega seonduvad asjaolud, seega üritan veel hoolega läbi mõelda ja siis lõplikult otsustada!

Aga nüüdsest keskendun vaid Laulasmaa ultrale ning loodan, et suudan seal ennast ületada! Loodan, et töö ja vaev, mis selle jaoks tehtud, saab ära tasutud ennast rahuldava tulemusega!

Pind päkka ning tehke ikka enda heaks! Ja ka teiste heaks, kui on võimalust!

Siinkohal tooksin välja veel mõned väga motiveerivad tsitaadid, mis on minuni jõudnud kui olin Soomes jooksurajal! Kuna neid on hästi palju, siis teinekord postitan veel!

" Näita maailmale, mida sa oskad! Pea meeles, et võitjad ei loobu kunagi, loobujad ei võida kunagi"
" Have you ever pushed yourself to your limit? ..Then how do you know that you have one?"
" You don't have to go fast, you just have to go "
" To run or not to run? What a stupid question!"
" Sinu eesmärk ei ole suurem, kui see tugevus ja jõud, mis sinus selle täitmiseks peitub! "
" Push yourself, no one else is going to do it! "
" Don't run to beat others. Run to beat yourself, while beating others! "
" It's supposed to be hard. If it wasn't hard, everyone would do it! "


Kerget jalga! Häid tulemusi ning õnnestumisi!


Comments

Popular posts from this blog

Blogi läheb ajutiselt kinni, Mõedaka nimejooksusarja panen ka kinni!

Haanja 100 ultra- kaua oodatud võit!

Soomes käidud, lahing peetud, organismile piisavalt puhkust antud ning nüüd kevade suunas!