On aeg hakata lõikama esimese külviaja saaki!

 Hei sõbrad! 

 Mini treeninglaager on läbitud ning enam-vähem viimane lihv hooajaks antud, kuid eks tööd tuleb sama kõvasti edasi teha, lihtsalt ettevalmistusperiood kui selline saab ülemineku võistlusperioodiks. Juulis teeme veel ühe sügisese ettevalmistusperioodi. Enesekriitiliselt võin öelda, et egas ma endaga 100% rahul ei ole, just nimelt endaga, mitte treeningplaanidega. Väikene seljavigastus ja vahepeal lihtsalt väsimus jätsid veebruari kuu ja märtsi alguse mahud oodatust väiksemaks. Samas pärast seljavigastust oli enesetunne ja isu väga head. Kes teab- ehk oli selles ka midagi head! Samas on kindel edasiminek võrreldes eelmise aasta talvise ettevalmistusega, kuna siis olid eesmärgid teistsugused. Aga kui numbritest rääkida siis 2015 jaanuaris jooksin 100,89 km ( muidugi siis oli ultrajärgne vaba kava ehk pigem puhkus) ja 2016 jaanuaris jooksin 409,2 km. Veebruari kuu lõikes oli 2015. aastal 182,86 km ning 2016. oli kogumahuks 292,65 km ( ca 120 km jäi selja vigastuse tõttu jooksmata). Märts oli vastavalt 221,7 km ja 335,51 km. Kogusummas kolme kuu erinevus kahel erinevate eesmärkide aastal oli päris suur. Kui aastal 2015 sai joostud jaanuar-märts kokku 505,45 km, siis nüüdsel aastal oli kogumahuks 1037,36 km. Samas, veebruari ja märtsi algusega ei saa kindlasti rahule jääda, ideaalis oleksid need ka olnud ligemale 400 km, aga mis teha, spordis tuleb kõike ette ja vaadates mahu kasvu võin endalt uuel hooajal natukene rohkem ka oodata!  Jäin eesmärgist ca 150 km maha, aga loodan, et see puhkus oli kasulik ning oluliselt minu seisu hullemaks ei tee ning püstitatud eesmärke püüdma lähen ma igaljuhul! Võib-olla kevad ei näitagi veel seda kõige paremat seisu, aga progress võiks igaljuhul tulla ning sügisel on aeg, kus tuleb ära realiseerida see, mis kevadel veel realiseerimata jääb! Nii et spordisõbrad, kui te ootate endalt tulemusi, siis tuleb selle nimel ka kõvasti tööd teha. Ei saa nii, et tahate joosta ulme aegu, aga talvel trenni teha ei viitsi:) 

 Mis ma siis selle ettevalmistusega peale hakkan? Esmalt teen mõned võistlused, kus saaks veidikene teravust juurde ning seejärel proovin kevadel Riia maratonist võtta kõik, mis võtta annab! Pärast seda võtab grammi hoogu maha taastumiseks ning siis juba juunis poolmaratoni eestikad! Seal tahan kindlasti (muidugi sõltub ilmast) oma isiklikku rekordit nihutada vähemalt 2 minutit ettepoole, aga eks näis, tahan üldse igast asju :) 

 Juuli teeme rohkem treenimise tähe all, kuna sügiseks on vaja veel ehitada. Ja üldiselt ei ole juuli kuu ka eriline rekordite löömise kuu, sest ilm tihtipeale ei soodusta kiireid aegu. Maratoni selle hooaja tipu võiks saavutada Valencia maratoniks, aga samas tahan kindlasti ka uue rekordiga lõpetada SEB Tallinna maratoni raames peetavad eestikad. 

 Ja teie, kes te tahate end hakata maratoniks treenima või üldse võistelda uuel hooajal, siis on viimane aeg hakata oma mõtteid ja tegusid sinna poole liigutama, et selleks valmis olla. Augustis treenima hakates ei ole mõtet küll endalt Tallinna maratonil midagi head oodata, see peaks olema ikka pikaajalisem protsess! Seega, ketsid välja ja punuma!  PS! Aga ärge liiga suure hurraaga alustage ja pidage targematega nõu, vastasel korral võib teie suur tahe ruttu otsa lõppeda! 

 Lõpuks saab võistlema hakata, see ettevalmistusperiood on alati selline raske ja ootust täis. Tuleb lihtsalt treenida ja treenida, aga tulemusi ei ole ning siis kevadel-suvel-sügisel selle arvelt aegu kärpida. Aga palju õnne kõigile, kes selle heitliku talveperioodi üle elasid ja korralikult trenni tegid! 



  Olen uueks hooajaks valmis! Olge teie ka! 


Comments

Popular posts from this blog

Kuidas läks SEB Tallinna 21,1 km ja Rakvere rahvajooksu 10km- ja kuidas edasi?

Ööjooks Rakveres- elamus kogu eluks!

Soomes käidud, lahing peetud, organismile piisavalt puhkust antud ning nüüd kevade suunas!