Riiast tagasi- kogemuse võrra rikkam!

 Hei sõbrad!

 Tänane peateema on Riia maraton, minu 23. täispikk jooksumaraton! Enne seda aga natukene eelnevatest võistlustest! Saad endalt nõuda seda, mille jaoks oled treeninud- see vist on minu lemmik väljend juba jooksmisega seoses:) Enne Riia maratoni ja pärast Paisjärve jooksu käisin veel Vallimäe karikal 5km jooksul ja Vändras maanteel 8 km !

  Vallimäe karikas pidi esiti olema enne Paisjärve jooksu, aga lükati edasi, kuna laste jaoks oli ilm veel ikka liiga jahe, et joosta. 3. ndal mail peetud võistlusel oli ilm juba suvisem ja sai joosta lühikese vormiga:) Enda vorm oli Vallimäel juba enamvähem, andis lubada, et hakkab tulema vaikselt. Stardis oli meeste vanusegrupist esindatud ainult 4 meest, aga start andi koos veteranidega, seega päris neljakesi ei jooksnud. Elar Vulla vastu muidugi ei saa, tema jooksis uhkes üksinduses karika poole ajaga 16.11, mina pärast pikka tühja maad ajaga 17.14 ( aga siiski mägisel maal pea minut parem kui Paisjärvel), kolmandana tuli meestest Ragnar ajaga 21.02. Ja rada oli tegelikult natukene lühem ja tänu sellele päris Paisjärvega võrrelda ei saa. Ilmastikutingimused olid ka kõvasti erinevad. Aga jooks andis hea tunde ja tundus, et kiirus hakkab vaikselt tulema!

 Vändras peetud 8km jooks oli viimane kontrolljooks enne Riia maratoni! Ootused olid kõrged, aga reaalsus oli teine! Eelmise aastaga võrreldes olid tingimused põhimõtteliselt sama head. Aga mida ei olnud, oli mees, kes oma tulemuse ära teeks. Minut kehvem kui eelmisel aastal oli tõsiasi, mis eriti suurt enesekindlust maratoniks ei andnud. Maratoni ideaalse eesmärgi tempo oleks peaaegu sama olnud, mis Vändras 8 km jooksul ehk siis suhteliselt impossible! See muidugi tegi ettevaatlikuks ja maratonil olin valmis ka järele andma, kui vaja!

 Ja see Riia maraton, minu 23. maraton kokkuvõttes! Riias teist korda. Eelmise aasta särav esitus jäi tänavusega võrreldes ikka kaugele ette! Tänavu ajaga 2.55.07 sain tagasihoidliku 45. nda koha. Kindlasti ei olnud õnnestunud jooks, aga samas tuleb siin endale peeglist vastu vaadata ja aru saada, miks nii läks?! Kõik on olnud enda kätes ja midagi kellegile teisele ette heita ei saa. Olen aasta alguses palju mugavustsoonis olnud ja jooksmine oli natukene vähemtähtsam kui tavaliselt. Praeguseks on olukord muutunud ja treenin 100% lise pühendumusega. Aga mõned arvud, mis näitavad päris konkreetselt ära, miks eelmisel aastal nii hea tulemus oli ja see aasta lihtsalt rohkemat ei suutnud! Need numbrid on nüüd kokku löödud ja isegi minujaoks on need hirmuäratavad. Päris nii ei oleks seda asja ette kujutanud, aga nii on läinud. Alates jaanuarist kuni tänavuse Riia maratonini kõigest 867 km. Eelmisel aastal oli see number 1561 km. Ärme siia pikemaks toppama jää. Häbi silmis, aga nii on olnud ja nii vähe olen ma teinud. Nüüdsest muidugi olen ree peal ja edaspidi olen kindlasti teravamalt tegutsemas! See on ka põhjus, miks maratoni tulemus selline oli! Nii väikese mahu pealt maratoni ei jookse! Iseendale see tulemus suur üllatus ei olnud, pigem reaalsus!

 Merit tegi Riias oma elu II jooksuvõistluse. Seda 6 km distantsil ja jooksis massis tubli isikliku rekordi 36.02 :)

 Samuti on hea meel Kristiina üle, kes jooksis Riias 10 km distantsil oma uue isikliku rekordi 47.34!!!  Olen uhke, et olen saanud olla sellise arengu asjaosaliseks!

  Ja sama tublid on olnud ka teised õpilased, kes liiguvad jõudsalt eesmärkide suunas!

 Aitähh teile!

 Liigume ikka eesmärkide suunas ja teeme enda ja teiste heaks!
 Ma olen ennast korralikult kokku võtnud ja järgmise maratoni ettevalmistus saab olema kindlasti kõvem ja korralikum!



Comments

Popular posts from this blog

Blogi läheb ajutiselt kinni, Mõedaka nimejooksusarja panen ka kinni!

Haanja 100 ultra- kaua oodatud võit!

Soomes käidud, lahing peetud, organismile piisavalt puhkust antud ning nüüd kevade suunas!